Contact +31 (0)20 261 01 00 √ Gratis verzending √ Gratis retourneren

Retourneren

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN RETOURNEREN? 

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten GRATIS. Gebruik hiervoor dan wel het bijgevoegde DHL retourlabel. 

WANNEER KAN IK GEKOCHTE ARTIKELEN UITERLIJK RETOURNEREN? 

Je hebt 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.  

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM MIJN ARTIKEL TE RETOURNEREN?

Wil je een artikel retourneren? Dat vinden wij natuurlijk jammer maar is uiteraard geen enkel probleem. Retourneren is gratis en kan met de volgende 4 stappen. 

  1. Geef op dit retourformulier aan welke artikelen je retourneert. Geef daarbij de reden van de retour op. 
  2. Stop de te retourneren artikelen in de originele verpakking en voeg dit bijgevoegde formulier toe. Sluit de verpakking en plak onderstaand etiket op de doos. 
  3. Geef je retourzending af bij een van de 1800 DHL afleverpunten in Nederland en bewaar het verzendbewijs. Check de dichtstbijzijnde locatie op: www.dhlparcel.nl/nl/particulier/servicepoint
  4. Als je retour is verwerkt ontvang je van ons per email bericht hierover. Het aan ons betaalde bedrag ontvang je binnen 14 dagen terug op je rekening. Als je met Achteraf Betalen hebt betaald dan vervalt de vordering. 


De volgende voorwaarden gelden voor het ruilen of retourneren:

  • De kleding is niet gedragen en/of gewassen.
  • Er zijn geen voedselvlekken, make-up vlekken, lichaamsgeuren of sigarettengeuren op de artikelen aanwezig.
  • Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.
  • Sieraden en lingerie kunnen uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden.
  • De originele kaartjes en labels zijn nog bevestigd aan het artikel.
  • Indien redelijkerwijs mogelijk het artikel in de originele verpakking retour sturen.
  • Het verzendrisico van het retourneren zijn voor de koper. NP Fashion raadt de klant aan om het retour zenden van een artikel via het gratis DHL retourlabel te doen.
  • Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen.
  • Product- en/of leverfouten dienen binnen 14 dagen na levering met omschrijving aan ons gemeld te worden.
  • Indien niet aan onze ruil- en retourvoorwaarden is voldaan dan behouden wij ons het recht voor om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen.  


WAT IS DE RUIL- OF RETOURPROCEDURE?

Retourneren kan met de volgende 4 stappen. 

  1. Geef op dit retourformulier aan welke artikelen je retourneert. Geef daarbij de reden van de retour op. 
  2. Stop de te retourneren artikelen in de originele verpakking en voeg dit bijgevoegde formulier toe. Sluit de verpakking en plak onderstaand etiket op de doos. 
  3. Geef je retourzending af bij een van de 1800 DHL afleverpunten in Nederland en bewaar het verzendbewijs. Check de dichtstbijzijnde locatie op: www.dhlparcel.nl/nl/particulier/servicepoint
  4. Als je retour is verwerkt ontvang je van ons per email bericht hierover. Het aan ons betaalde bedrag ontvang je binnen 14 dagen terug op je rekening. Als je met Achteraf Betalen hebt betaald dan vervalt de vordering. Ale je hebt aangegeven te willen ruilen verwerken wij je ruiling binnen 14 dagen. 


HOE KAN IK MIJN RETOUR VOLGEN?

Je kunt de status van de retour eenvoudig volgen via de track and trace code welke je van DHL digitaal ontvangt wanneer je jouw retourpakketje aflevert bij een van hun 1800 service points in Nederland. Check de dichtstbijzijnde locatie op: www.dhlparcel.nl/nl/particulier/servicepoint

Op het moment dat we je bestelling hebben ontvangen ontvang je van ons bericht. Je ontvangt tevens van ons een bericht als we tot terugbetaling zijn overgegaan. 

WANNEER KRIJG IK MIJN GELD TERUG

Wanneer we jouw retourpakketje hebben ontvangen, storten wij  binnen 14 dagen het geld op je rekening terug. De kosten voor levering worden niet teruggestort, tenzij je jouw artikel omruilt. Bij ruiling van een artikel neemt NP Fashion éénmalig de verzendkosten van het opnieuw te versturen artikel voor haar rekening. Aan de terugbetaling zelf zijn geen kosten verbonden.  

HOE ZIT HET MET DE VERZENDKOSTEN BIJ EEN OMRUILING?

Omruiling is alleen mogelijk als je een andere maat wil ontvangen van hetzelfde artikel. Bij ruiling van een artikel neemt NP Fashion éénmalig de verzendkosten van het opnieuw te versturen artikel voor haar rekening. 

IK WIL ITEMS RETOURNEREN, MOET IK HIERVOOR VERZENDKOSTEN BETALEN?

Nee, de retourkosten zijn gratis. NP Fashion levert hiervoor een gratis retourlabel mee bij de bestelling. 

HOE LANG DUURT HET BIJ EEN RUILING VOOR IK MIJN NIEUWE BESTELLING IN HUIS HEB?

Na ontvangst van het retourpakket versturen wij (mits op voorraad) binnen 10 tot 14 werkdagen de nieuwe artikelen naar jou toe. Je ontvangt de verzendbevestiging binnen 10 tot 14 dagen op de mail.

KAN IK SALE ARTIKELEN OOK RETOURNEREN?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt SALE artikelen retourneren onder dezelfde voorwaarden.

IK BEN MIJN RETOURFORMULIER KWIJT EN IK WIL RETOURNEREN. WAT MOET IK DOEN?

Neem contact op met de klantenservice door een e-mail te sturen naar webshop@fifthhouse.nl en vermeld hierin jouw ordernummer.